For English questions, please scroll down!


Waarom kom ik steeds vreemde taalfouten tegen?

Kris, de nieuwe eigenaar, komt uit Amerika, en hoewel ze al meer dan 20 jaar in Nederland woont, haar grammatica blijft wel een beetje wankel.  Als je een fout ziet, graag even contact opnemen met haar, zij wil het wel graag verbeteren!  Met heel veel dank aan Marjan dat veel taalfouten zijn al verwijderd!

Ik heb vroeger een bestelling gedaan voor garen die niet in het reguliere voorraad komt ... kan dat nog?
 
Ja, hoor.  Kijk op bestelling op maat daarover, of neem gerust contact op via de website, of direct mailen naar woollywebshop@gmail.com. Deze bestelling kan wel een poosje duren ... het importeren van garen uit de V.S. gebeurt helaas niet supersnel!

Waarom lijkt het dat de prijs hoger is dan bij Michael's in Amerika?


Omdat dat klopt  ... Verzendkosten uit Amerika zijn niet niets ... en dan moet ik ook de douane betalen, DHL kosten, en natuurlijk zit de BTW bovenop ... ik probeer alsnog mijn prijzen scherp te houden, maar moet ook zorgen dat ik nog mijn andere kosten kan betalen (denk aan de bank, de webshop zelf, de accountant, al die saaie dingen die moet goed zijn om ook een klein webwinkel te houden!  Als meer mensen gaat wol bij ons bestellen, kan de laatste kosten wel verspreid worden over meer bolletjes ... dus, vertel al je wollige vrienden over Woolly ... hoe meer Woolly mensen, hoe beter voor iedereen!

Als er meer veelvoorkomende vragen komen, worden ze hier wel geplaatst!

*******************
And now, in ENGLISH!

Why are there sometimes really strange grammatical errors?

Hopefully this doesn't happen so much in English, because Kris an American, who emigrated to the Netherlands in 1996. However, in both Dutch and English, we do make mistakes ... if you see something wrong, please don't hesitate to let us know!

In the past, I've done special orders for yarns that weren't even in the normal collection.  Is that still possible?

Yes, of course! Just send an email or click on the contact link above right, and we'll see what we can do for you!
 
Why are the prices so much higher that at Michael's in the US?

Shipping costs for yarn are quite expensive from the US, and the heavier the ball of yarn the more we are charged for shipping ... so smaller, luxury balls will probably cost closer to what you pay in the US, whereas larger, economy balls, will cost a lot more.  Also, trade tariffs are charged, and of course, there's the VAT of 21%. (Prices for yarn in the US are always listed WITHOUT sales tax, and in some states (like Pennsylvania), yarn used for garments is exempt from sales tax (but yarn for blankets should have sales tax.)  We do our best to keep our prices competitive, but there may be situations where I cannot compete with another shop's prices.  Also, remember we are just a small webshop, and all of the business expenses need to be covered just to pay our normal overhead ... of course, more yarn sold means that the cost of overhead can be spread out over more balls of yarn, and perhaps the price can go down!  So, tell all of your woolly friends about Woolly.nl!

When we get more questions, we will update this section!

 

winkelwagen

winkelwagen is leeg

bekijk winkelwagen